Nederlands English Deutch
Meer dan 20.000 onderdelen en accessoires op voorraad Gespecialiseerde werkplaats Dealer van verschillende bekende merken accessoires Voor 15.00 uur besteld: dezelfde (werk)dag verzonden Verzending gratis boven de € 150,- binnen Nederland
Veelgestelde vragen

Vragen over de webshop of bestellingen

Wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij het bestellen van de juiste artikelen. Als u toch uw bestelde artikelen wilt retourneren, kunt u dat aangeven tot maximaal 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. U heeft daarna nogmaals 14 dagen de tijd om uw bestelling terug te sturen.

Als wij uw zending in goede staat hebben ontvangen wordt de retour verwerkt en storten wij het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van de retour naar u terug. Let op: wij vergoeden geen retourkosten.

Om uw retourzending snel te kunnen verwerken, vragen we u om ons retourformulier (volledig ingevuld) toe te voegen.

 

Hieronder leest u hoe u uw zending kunt retourneren bij de vervoerders waarmee wij samenwerken:

 

Voor pakketten bezorgd met DHL:

Deze kunt u eenvoudig retourneren met behulp van ons retourportaal. U hoeft enkel het verzendlabel te printen en het pakket in te leveren bij een DHL servicepunt. De retourkosten voor deze zending worden automatisch van het door ons verschuldigde orderbedrag afgetrokken.

  1. Meld uw zending aan voor retour door de stappen op het scherm te volgen. U heeft hierbij uw track en trace-code nodig, deze kunt u vinden in onze e-mails. Kies zelf een DHL-servicepunt bij u in de buurt om uw zending af te leveren. Print vervolgens uw retourlabel.
  2. Download ons retourformulier en vul het in zodat wij kunnen zien van wie de retour afkomstig is en uw zending snel kunnen verwerken.
  3. Pak uw artikelen goed in (waar zover mogelijk in originele verpakking) zodat ze onbeschadigd bij ons aankomen. Vergeet niet uw retourformulier bij te voegen!
  4. Geef het pakket, met retourlabel, af bij het door u gekozen afleverpunt.

(als u het pakket liever zelf terug wilt sturen met de post, kan dat natuurlijk ook. vergeet ook dan niet om het retourformulier toe te voegen)

Voor pakketten bezorgd met TransMission:

Voor TransMission hebben wij geen retourportaal. U kunt uw zending zelf terugsturen via de post. De kosten voor retourneren worden niet vergoed. Voor pallets e.d. is er de mogelijkheid deze bij u af te laten halen, maar wij brengen hier wel een bedrag voor in rekening.

  1. Geef aan dat u uw bestelling wilt retourneren door een e-mail te sturen naar [email protected]
  2. Download ons retourformulier en vul het in zodat wij kunnen zien van wie de retour afkomstig is en uw zending snel kunnen verwerken.
  3. Pak uw artikelen goed in (waar zover mogelijk in originele verpakking) zodat ze onbeschadigd bij ons aankomen. Vergeet niet uw retourformulier bij te voegen!
  4. Zend uw pakket naar ons retour. Ons retouradres is Kalkoven 5, 9351 NP Leek.

 

Voor het retourneren hanteren wij een aantal richtlijnen:

  • Stuur producten voor zover mogelijk terug in de originele staat en verpakking, en plak geen tape op producten of op de verpakking, alleen op de verzenddoos. Bij beschadiging of anderszins onverkoopbare producten behouden wij ons het recht voor om een gedeelte van het aankoopbedrag in te houden i.v.m. waardevermindering.
  • Is uw bestelling defect, beschadigd bij u aangekomen of is er een ander probleem? Neem dan contact met ons op voordat u het artikel terugzendt, en maak eventueel een foto waarop de beschadiging duidelijk te zien is.
  • Verzendkosten voor retourneren zijn voor uw eigen rekening (uitzonderingen hierop zijn garantiekwesties en verkeerde leveringen).
  • Artikelen die verzegeld worden geleverd kunnen alleen worden geretourneerd wanneer de verzegeling niet is verbroken. Is dit wel het geval dan wordt het artikel niet teruggenomen.
  • Artikelen die per meter of centimeter geleverd worden, en dus op maat zijn afgesneden (bijvoorbeeld stof, inlegbies of rubbers) kunnen niet worden teruggenomen.
  • Retourzendingen zonder retourformulier of vermelding van afzender worden minder snel verwerkt. Het terugstorten van het aankoopbedrag kan hierdoor vertraagd worden.

    Om een bestelling te plaatsen heeft u een klantnummer nodig. U kunt dit aanmaken door rechts bovenin op “registreren” te klikken. Heeft u al een account, klik dan op “inloggen”.

    Voeg artikelen toe aan uw winkelwagen door te klikken op de rode knop “voeg toe aan winkelwagen”. U kunt indien gewenst ook het aantal stuks aangeven.

    Heeft u alles gevonden wat u nodig hebt, ga dan naar de winkelwagen en klik op “checkout”. U kunt nu uw adresgegevens invullen, of klikken op “ik ben een bestaande klant”. Ook kunt u de verzend- en betaalmethode selecteren, en eventueel een opmerking toevoegen.

    Klopt alles, klik dan op “afrekenen”. U komt nu automatisch in de betaalomgeving van uw bank terecht. Als de betaling is gelukt, ontvangt u een bevestiging per mail, en de order kan vervolgens door ons verwerkt worden.

    Ja, dat kan. U kunt dit aangeven bij het aanmaken van een account of bij het afronden van uw bestelling (afleveradres). Hiervoor gelden wel andere tarieven dan binnen Nederland, en uw bestelling wordt niet gratis verzonden vanaf € 150,-.

    Het kan zijn dat uw land nog niet is ingesteld in het systeem. In dit geval kunt u ons hierover bellen of mailen, dan kunnen wij een factuur met de juiste verzendkosten voor u samenstellen.

    Helaas kunnen wij niet al onze producten verzenden in verband met breekbaarheid of grote formaten. Wilt u dit product toch hebben, dan zijn er twee mogelijkheden:

    • U haalt het product af bij onze winkel in Leek
    • U neemt contact met ons op. Soms is het met een aanpassing mogelijk het artikel toch te verzenden, bijvoorbeeld door een houtplaat of lang profiel in stukken te zagen, waardoor het makkelijker te verzenden wordt. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

    Als u een product retour hebt gestuurd, en dit onbeschadigd bij ons terug is ontvangen, proberen wij zo snel mogelijk het geld weer op uw rekening te storten. Dit gebeurt over het algemeen binnen een aantal werkdagen. Let wel op dat uw retourzending voorzien is van naam, klantnummer en rekeningnummer waarop het bedrag teruggestort kan worden. Als deze niet bijgevoegd zijn is het voor ons lastiger om uit te zoeken van wie het pakket is en duurt het dus ook langer voor we uw geld kunnen retourneren.

    Weet u uw wachtwoord niet meer dan kunt u op "wachtwoord vergeten" klikken bij het inlogscherm (of klik hier). Vul uw emailadres in en vink het vakje “ik ben geen robot” aan. Klik op "opvragen" en u krijgt een link in uw mailbox waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.

    Ja, het is bij ons niet mogelijk om iets te bestellen zonder te registreren. Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor het correct afhandelen van uw bestelling en het bijhouden van een orderhistorie. Daarnaast versturen wij een nieuwsbrief, maar aanmelding daarvoor is niet verplicht.

    Het kan zijn dat een product niet in ons standaard assortiment is opgenomen en dus ook niet op de site te vinden is, maar dat wij dit wel voor u kunnen bestellen. Dit kan bijvoorbeeld een onderdeel zijn van een type dat minder vaak voorkomt.

    Als u een dergelijk artikel wilt bestellen, bel ons of stuur een mailtje. Vermeld daarin welk onderdeel u zoekt en het onderdeelnummer, of als u dit niet weet het merk en type product waarvoor u een onderdeel zoekt. Wij kunnen dan voor u uitzoeken of het onderdeel leverbaar is.

    Wij kunnen alles uit de Reimo catalogus voor u bestellen, maar hebben niet al deze producten in ons eigen systeem staan. Deze producten kunnen we wel voor u bestellen. Neem daarvoor contact met ons op via telefoon of email, en vermeld hierbij het Reimo-artikelnummer. Wij zetten het artikel dan voor u in bestelling. Levertijd is over het algemeen een week mits het product bij Reimo in voorraad is.

    Nee, dit kunt u niet zelf doen. Het is wel mogelijk om contact met ons op te nemen en wijzigingen door te geven, mits uw bestelling nog niet is verzonden.

    Dit kan verschillende oorzaken hebben. Ten eerste is de gratis verzending boven de € 150,- alleen geldig voor adressen in Nederland, daarbuiten worden de tarieven voor het desbetreffende land gerekend.

    Daarnaast kan het zijn dat u een artikel heeft besteld met een lange lengte, of een artikel dat alleen per pallet kan worden vervoerd. Hiervoor hanteren wij speciale tarieven in verband met de extra kosten die de vervoerder hiervoor rekent.

    Tot slot wordt over sommige artikelen een toeslag berekend, dit heeft te maken met bijvoorbeeld lastig te verpakken of breekbare artikelen. Deze tarieven worden berekend bovenop de verzendkosten, dus als een zending de grens van € 150,- overschrijdt en er dus geen verzendkosten worden berekend, kan het zijn dat er nog wel een extra tarief van toepassing is. Voorbeelden van artikelen waarop een speciaal tarief van toepassing is, zijn: lange rails of profielen (worden in een koker verpakt), douchebakken of bumperdelen (worden extra goed beschermd tegen stoten en breken), en isolatiemateriaal (moet opgerold worden). Wanneer er een speciaal tarief van toepassing is, wordt dit altijd aangegeven op de detailpagina van het artikel.